Kwaliteit
Alle kraamverzorgenden die via Kraamzorg Thuis werken hebben een gedegen, professionele opleiding gevolgd en bieden kraamzorg van zeer hoge kwaliteit. De kraamverzorgende richt zich in het bijzonder op de zorg voor moeder en baby. Daarnaast neemt de kraamverzorgende de zorg voor de andere gezinsleden en zorg voor de dagelijkse huishouding op zich. Zo kun je samen met je gezin optimaal genieten van de kraamtijd.
Het takenpakket van de kraamverzorgende is afhankelijk van je eigen wensen. In overleg met de kraamverzorgende bepaal je wat haar taken zullen zijn. Verder zal de kraamverzorgende je ruimschoots voorzien van adviezen en tips omtrent de voeding en verzorging van je baby. Je kunt met alle vragen over de bevalling en kraamtijd bij de kraamverzorgende terecht. De kraamverzorgende zorgt ervoor dat je na afloop van de kraamtijd de verzorging van je kindje vol vertrouwen kunt voortzetten.
Klacht
Wij streven kraamzorg van zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren zodat we aan jouw wensen kunnen voldoen. Mocht je toch niet tevreden zijn over onze kraamzorg, dan vinden wij het belangrijk dat je dit aan ons meldt, zodat wij onze zorgverlening kunnen verbeteren. Wij raden je aan dit zo snel mogelijk te bespreken met de kraamverzorgende. Een gesprek werkt vaak verhelderend.
Mocht dit gesprek niet tot een bevredigende oplossing leiden dan kun je de klacht schriftelijk indienen bij onze directie. Kraamzorg Thuis, mevrouw A. van der Ham. Valkenboslaan 125A, 2563 CJ te Den Haag.
Meer lezen over het klachtenreglement? Klik hier
Interne meldregeling onze kraamzorgorganisatie beschikt over een klokkenluidersregeling. De Klokkenluidersregeling regelt dat medewerkers te goeder trouw melding kunnen maken van redelijke vermoedens van misstanden binnen de organisatie, zonder hiervan schade te ondervinden. Lees hier de Klokkenluidersregeling.
Privacy
Kraamzorg Thuis heeft persoonlijke gegevens van je nodig om jou kraamzorg te kunnen bieden. Onze medewerkers houden zich daarbij aan de regels van de wet. Uitgebreide informatie hierover kun je lezen in de algemene voorwaarden, het privacyreglement en de gedragscode.
Lees hier de algemene voorwaarden: NL / ENG
Lees hier het privacy statement: Klik hier
Lees hier de gedragscode: Klik hier
Declaraties en facturen
Kraamzorg Thuis declareert te de geleverde diensten direct via je zorgverzekering. Eventuele facturen (zoals voor eigen bijdrage) die je van ons zou kunnen krijgen, worden per e-mail aan je toegezonden.
Scholing en deskundigheid
Al onze kraamverzorgenden staan geregistreerd in het kwaliteitsregister kraamverzorgenden. Daarnaast worden ze steeds bijgeschoold op diverse belangrijke onderwerpen. De kraamverzorgenden werken volgens protocollen en richtlijnen die continu actueel gehouden worden vanuit landelijke richtlijnen en die in de regio vanuit de Verloskundige Samenwerkingsverbanden (VSV’s) worden afgesproken.
Cliënttevredenheidsonderzoek
Om onze kwaliteit te kunnen meten, is jouw mening essentieel. Daarom ontvang je na de kraamperiode een enquête. Daarin kun je aangeven wat jij goed, en niet goed vindt aan onze zorg, zodat we continu de zorg kunnen optimaliseren.